U Hrvatskoj se obilježava Dan jedinstvenog broja za hitne službe – 112

Od uspostave broja 112 u Republici Hrvatskoj zabilježeno je nešto više od 32 milijuna poziva
112

Od 2005. godine u Republici Hrvatskoj se 11. veljače obilježava kao Dan jedinstvenog europskog broja za hitne službe – Dan 112.

Zamišljen kao jedinstveni europski broj za sve hitne službe, Vijeće europskih zajednica donijelo je odluku o njegovom uvođenju 1991. godine te je broj 112 vrlo brzo prepoznat kao sustav na koji se građani i turisti mogu osloniti u svakoj hitnoj situaciji. Tako Sustav 112 koordinira akcije traganja i spašavanja, hitne medicinske pomoći, spašavanja na moru, alarmiranja policijskih i vatrogasnih službi i slično.

U Republici Hrvatskoj Sustav 112 djeluje unutar Ravnateljstva civilne zaštite Ministarstva unutarnjih poslova, a čini ga ukupno dvadeset županijskih centara koji djeluju kao jedinstveni operativno-komunikacijski centri te Operativni centar civilne zaštite koji koordinira aktivnosti na državnoj razini.

Broj 112 dostupan je 24 sata dnevno, svih 365 dana u godini, pozivi su besplatni sa svih javnih telefonskih govornica, mobilnih ili fiksnih telefonskih priključaka, štedi vrijeme jer se jednim pozivom istovremeno alarmira nekoliko službi, locira pozivatelja te je prijem hitnog poziva moguć na više jezika.

Također, kontinuirano se radi na nadogradnji postojećeg sustava – tako da osim lociranja pozivatelja, sada možete poslati i SMS na broj 112 i uputiti e-poziv. U idućoj fazi nadogradnje sustava, osobito će značajne biti one promjene koje će osobama s invaliditetom omogućiti jednak pristup broju 112 kao i drugim korisnicima.

Od uspostave broja 112 u Republici Hrvatskoj, od 2005. do kraja 2021. godine, zabilježeno je nešto više od 32 milijuna poziva. Samo u 2021. godini evidentirano je 1.872.866 poziva od kojih su kod 1.531.275 poziva postupale hitne i druge nadležne službe.

Aktualno
Hrvatska