Krenulo podnošenje zahtjeva za obnovu. Donosimo detalje

Prijavitelji mogu ostvariti pravo na obnovu postojeće zgrade, uklanjanje zgrade i postojeće obiteljske kuće, gradnju zamjenskih obiteljskih kuća te novčanu pomoć

Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine pokrenulo je postupak podnošenja zahtjeva za obnovu potresom oštećenih zgrada.

Zahtjeve, uz određene uvjete, mogu podnijeti sve osobe koje su 22. ožujka te 28. i 29. prosinca prošle godine bili vlasnici i suvlasnici oštećenih zgrada na području Grada Zagreba, Krapinsko-zagorske, Zagrebačke, Sisačko-moslavačke i Karlovačke županije.

Spomenuti mogu ostvariti pravo na obnovu postojeće zgrade (višestambene zgrade, stambeno-poslovne zgrade, poslovne zgrade, obiteljske kuće), uklanjanje zgrade (višestambene, stambeno-poslovne, poslovne) i postojeće obiteljske kuće koja je izgubila mehaničku otpornost i/ili stabilnost u toj mjeri da je urušena ili njezina obnova nije moguća, gradnju zamjenskih obiteljskih kuća te novčanu pomoć.

Novčana pomoć se odnosi na privremenu zaštitu potresom oštećene postojeće višestambene zgrade, stambeno-poslovne zgrade, poslovne zgrade i obiteljske kuće (nužnu privremenu zaštitu zgrade od utjecaja atmosferilija te uklanjanje i pridržanje opasnih dijelova zgrade koji su mogli odnosno koji mogu ugroziti život ili zdravlje ljudi, popravak ili zamjenu dimnjaka, popravak ili zamjenu zabatnog zida, popravak stubišta, popravak dizala); konstrukcijsku obnovu potresom oštećene postojeće višestambene zgrade, stambeno-poslovne zgrade, poslovne zgrade, obiteljske kuće; umjesto gradnje zamjenske obiteljske kuće te za troškove izrade glavnog projekta za rekonstrukciju potresom oštećene postojeće višestambene zgrade, stambeno-poslovne zgrade, obiteljske kuće.

Također, Ministarstvo će uskoro izraditi i javno objaviti ažurirani Vodič za podnošenje zahtjeva za obnovu koji će sadržavati osnovne informacije za podnošenje zahtjeva za obnovu, kao i pojašnjenja vezana uz samu proceduru podnošenja zahtjeva na temelju utvrđenog stupnja oštećenja zgrade.

Popunjeni obrasci (koje možete pronaći OVDJE) s pripadajućom dokumentacijom dostavljaju se osobno ili preporučenom poštom na adresu Ministarstva prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine (Ulica Republike Austrije 20, 10 000 Zagreb) uz naznaku “Zahtjev – obnova nakon potresa”, dok će građanima na terenu u popunjavanju obrazaca pomagati i mobilni timovi, a u završnoj je fazi i izrada internetske aplikacije e-Obnova.

Valja istaknuti kako se u prostoru Središnjeg državnog ureda za obnovu i stambeno zbrinjavanje u Petrinji (Trg Matice Hrvatske 18) nalazi dislocirani ured Ministarstva u kojem službenici zaprimaju stanovnike Petrinje i okolnih područja, a uskoro će službenici biti na raspolaganju i građanima Siska i Gline.

Dodatne informacije mogu se dobiti svakim radnim danom od 9 do 14 sati u Sektoru za provođenje mjera ublažavanja posljedica elementarnih nepogoda Ministarstva prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine na telefon 01/3782 117 ili putem e-pošte: [email protected]