HRVATSKI PODUZETNICI UPOZORAVAJU: Inflacijska spirala se vrti

Najnovijim poskupljenjem goriva uz rast cijena sirovina ušli smo u inflacijsku spiralu
novac

Povećali smo cijene za 10 posto, ali morat ćemo opet. Sve cijene rastu, piše Jutarnji list objavljujući anketu s hrvatskim poduzetnicima nakon posljednjeg poskupljenja energenata, prenosi 01portal.

Predsjednik Uprave tvrtke Bjelin, Stjepan Vojnić, smatra da smo najnovijim poskupljenjem goriva uz rast cijena sirovina ušli u inflacijsku spiralu.

– Cijene rastu, i to značajno. Jedino što nas malo u cijeloj ovoj situaciji drži koliko-toliko optimističnima su najave da su ova poskupljenja goriva i energenata, a samim time i transporta, kratkoročna. Nadamo se da je ovo samo bljesak, a ne konstanta, ističe Vojnić.

Proizvođač vina Poljoprivredna zadruga Putnikovići iz mjesta Putnikovići na Pelješcu naglašava da nisu samo cijene goriva skočile, nego su porasli svi ulazni troškovi.

– Cijena kartonske ambalaže porasla je 50 posto, cijena staklene ambalaže također je porasla. Nema niti jedne vrste repromaterijala da mu nije viša cijena. Sada nas čeka veća cijena električne energije, a kruna svega je porast cijene goriva, ističe Jozo Rabušić.

Davor Gabela, suvlasnik Sardine, kaže da je u ovom trenutku najveća nepoznanica to što se ne zna na kojoj će se razini zaustaviti cijena nafte i naftnih prerađevina. Sardinu, kako kaže, ne opterećuje samo rast cijena goriva u dijelu transporta, nego i činjenica da je porasla cijena goriva ribarskim brodovima.

Predsjednik Uprave Cemexa Hrvatska, Velimir Vilović, naglašava da cijene ne mogu posebno komentirati s obzirom na to da je dionica Cemexa izlistana na njujorškoj burzi pao podacima izvještavaju konsolidirano.

– No, svjesni smo i inflatornih pritisaka i tržišnih promjena na koje utječe sukob u Ukrajini pa pažljivo pratimo kretanja i prilagođavamo svoje poslovanje, uzimajući u obzir i potrebe kupaca i našu financijsku održivost, obrazložio je Vilović.

Igor Leščić, direktor tvrtke Drvoproizvod iz Jastrebarskog, napominje da se ovakva situacija mora odraziti na krajnji proizvod jer je porasla cijena transporta repromaterijala i sirovina i cijena transporta gotovih proizvoda prema kupcima.

– Na robu iz pojedinih zemalja čeka se na transport između deset i 15 dana. I nikad ne možete znati kolika će biti cijena sljedećeg šlepera. Cijene se dogovaraju od šlepera do šlepera. Nema više dugoročnih dogovora i ugovora, kaže Igor Leščić.

Aktualno
Gospodarstvo
Hrvatska