Kritičko mišljenje, novi izborni predmet u hrvatskim školama

Predmet je alternativa za učenike koji ne upisuju konfesionalni vjeronauk
radovan fuchsIgor Šoban/PIXSELL

Ministarstvo znanosti i obrazovanja izradilo je kurikulum za novi izborni predmeta pod radnim nazivom Kritičko mišljenje, koji bi bio alternativa za učenike koji ne upisuju konfesionalni vjeronauk te ga je uputilo u javnu raspravu.

– Nije bila ideja da napravimo pandan vjeronauku, nego još jedan predmet koji će biti ponuđen djeci koja ne upisuju vjeronauk. Radna skupina napravila je izvrstan posao i kreirala kurikulum koji je više od onoga što podrazumijeva sama izbornost, rekao je ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs na konferenciji za tisak.

Voditelj Radne skupine Bruno Ćurko rekao je da je kurikulum usmjeren prema nemanipulativnoj školi, odnosno, da djecu nastoji naučiti kako misliti, a ne što misliti. Cilj je razvoj vještina koje podupiru kritičko mišljenje i da učenik može svoje mišljenje poduprijeti argumentima.

Zamišljeno je da kurikulum mogu izvoditi nastavnici razredne nastave i oni koji predaju društveno-humanističku grupu predmeta, a predavat će se dva sata tjedno u svih osam razreda.

Kako je kazao ministar Fuchs, vjerojatno će biti uveden 2023./2024. godina i naknadno će se odlučiti hoće li to biti frontalno u sve škole ili prvo u pedesetak eksperimentalnih škola. U školama će biti organizirani sastanci na kojima će roditelji bit informirani o njegovu uvođenju.

Aktualno
Hrvatska