Započeo štrajk u školama Sisačko-moslavačke županije

Nezavisni sindikat zaposlenih u srednjim školama Hrvatske, Nezavisni sindikat znanosti i visokog obrazovanja i Školski sindikat Preporod danas organiziraju štrajk u brojnim osnovnim i srednjim školama, na fakultetima i institutima u Bjelovarsko-bilogorskoj, Sisačko-moslavačkoj, Karlovačkoj, Krapinsko-zagorskoj, Zagrebačkoj županiji i Gradu Zagrebu.
Tri obrazovna sindikata na konferenciji za medije pod nazivom “5 do 12 za modularnu nastavu” u utorak su ponovno zatražila jednogodišnju odgodu reforme strukovnog obrazovanja, tvrdeći da nepripremljenost sustava za početak nove školske godine ugrožava i učenike i nastavnike. Poručili su da ne traže ukidanje reforme, nego samo odgodu jer škole, kažu nisu spremne kadrovski ni tehnički niti sadržajno.
Predstavnici sindikata, među kojima su bili Nezavisni sindikat znanosti i visokog obrazovanja, Školski sindikat Preporod i Nezavisni sindikat zaposlenih u srednjim školama Hrvatske (NSZSŠH), naglasili su nepripremljenost sustava i nedostatak konkretnih smjernica za implementaciju reforme, prenosi N1.
– Mi se nećemo zaustaviti. Modularna nastava ne smije biti uvedena iz inata, jer Vlada nije htjela prihvatiti sve sindikalne zahtjeve. Ulog je prevelik, a posljedice bi mogle biti dugoročne, pojašnjava predsjednik Preporoda Željko Stipić.
Povećanje plaće
Poručuje i da ostaju sindikalni zahtjevi za jednogodišnjom odgodom modularne nastave, izuzeće obrazovnih radnika iz sustava ocjenjivanja u novom Zakonu o plaćama te povećanje osnovice plaće za 10 posto ili linearno povećanje koeficijenata.
Referirajući se na cirkularne štrajkove koje organiziraju već dva tjedna zahtijevajući bolja materijalna prava zaposlenika u obrazovanju, Stipić je rekao da će u petak u petom štrajku sudjelovati članovi u Gradu Zagrebu i pet županija u središnjoj Hrvatskoj. Stipić ističe da je u tim županijama više od 5000 članova, odnosno gotovo 40 posto ukupnog članstva sindikata i da tim velikim štrajkom žele zaključiti jednu cjelinu i najaviti idući potez.
Pravna savjetnica Mirela Matijević-Erceg upozorila je da zakonski okvir za uvođenje modularne nastave nije usklađen.
– Modul nije predmet, a učenike se prema važećim zakonima ocjenjuje po predmetima. Kako ćemo ih onda ocijeniti iz modula?, upitala je, ustvrdivši da bez izmjena desetak propisa i ključnih zakona reforma ne može kvalitetno zaživjeti.
Posebno je istaknuto da kurikuli za brojna strukovna zanimanja još nisu doneseni, a neki su objavljeni tek u ožujku. Prema podacima ankete provedene među školama, u čak ih 98 reforma bi mogla utjecati na status 260 zaposlenika, njih 183 iz općeobrazovnih, a 77 iz strukovnih predmeta. Sindikati ističu da je pitanje kadrovske pokrivenosti i mogućih tehnoloških viškova i dalje potpuno neadresirano.
Nećemo biti pokusni kunići
– Mi i naša djeca postajemo pokusni kunići, poručio je Ivica Inkret iz varaždinske strukovne škole. Kritizirao je koncept kao “revolucionaran, ali neprovjeren”, navodeći da se u ovako široku reformu ulazi bez temelja i evaluacije“.
Nastavnici su upozorili i na tehničke manjkavosti, primjerice e-Dnevnik još nije prilagođen modularnoj nastavi, a upute o ocjenjivanju nisu jasno definirane.