Reforma obrazovanja u RH započela poboljšanjem standarda u predškolskom odgoju
Osiguranje jednakih mogućnosti za svu djecu, njihovo uključivanje u sustav odgoja i obrazovanja, povećanje obuhvata djece te poboljšanje kvalitete odgojno-obrazovnog rada cilj je konačnog prijedloga izmjena i dopuna Zakona o predškolskom odgoju i obrazovanju.
Predložene izmjene, koje je Vlada sa sjednice uputila u saborsku proceduru, dio su reforme obrazovanja u okviru Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, a ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs poručio je kako nema govora da se njima izvan snage stavlja Državni pedagoški standard.
Kako bi do 2030. sva djeca u dobi od tri do šest godina mogla pohađati programe ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, potrebno je osigurati dodatne kapacitete, a infrastrukturnim ulaganjem u iznosu od 1,6 milijardi kuna iz NPOO-a planirano je povećanje kapaciteta predškolskih ustanova za 22.500 mjesta, za što je bilo nužno izmijeniti Zakon.
Zakonom se, uz ostalo, predlaže donošenje nacionalne mreže dječjih vrtića kako bi se poboljšalo planiranje potreba izgradnje i dogradnje predškolskih ustanova s ciljem smanjenja razlika u razvijenosti, a time stvorila mogućnost većeg obuhvata djece u programima ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja.
Prema prijedlogu Zakona, omogućeno je zapošljavanje učitelja primarnog obrazovanja na radnome mjestu odgojitelja u situacijama kada ne postoji mogućnost zapošljavanja odgojitelja predškolske djece, ali uz obvezu naknadnog stjecanja odgovarajućih kompetencija.
Vodeći računa o regionalnim razlikama, istaknuo je ministar, propisuje se i mogućnost osiguravanja sredstva u državnom proračunu za završetak investicija iz projekata EU za izgradnju dječjih vrtića na područjima s najlošijim indeksom razvijenosti.
Isto tako, propisuje se i mogućnost osiguravanja sredstava za fiskalnu održivost dječjih vrtića čiji je osnivač jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, a na temelju mjerila i kriterija koje uredbom propisuje Vlada.