Projekt NEW STEM Kutina privodi se kraju
S obzirom na to da STEM postaje sve važniji na svim razinama obrazovanja od bitne važnosti je da se razvoj svake nacije, odnosno države sve više temelji na modernim i tehnološko naprednim zanimanjima temeljenim na STEM-u. Sukladno navedenom vrlo je važno pravovremeno učenike uključiti u obrazovanje u STEM područjima da bi čim prije svladali potrebne vještine za profesije budućnosti.
Važnost uključivanja u projekt prepoznao je Grad Kutina s fokusom na STEM područja matematike, tehnologije i inženjerstva u svrhu pripreme učenika za uspješan nastavak obrazovanja na srednjoškolskoj razini. Partneri projekta su Razvojna agencija Mrav d.o.o., OŠ Stjepana Kefelje, OŠ Vladimira Vidrića, OŠ Mate Lovraka, OŠ Zvonimira Franka, OŠ Banova Jaruga, Učiteljski fakultet Rijeka, Modelarski centar Kutina, Fakultet strojarstva i brodogradnje i Sveučilišno učilište Volda – javno sveučilište primijenjenih znanosti iz zemlje donatora Norveške.
NEW STEM Kutina – ABECEDA budućnosti, projekt vrijedan 904.289,78 eura, sadržavao je brojne aktivnosti koje su se provodile od 1. kolovoza 2022. do 30. travnja 2024. godine odnosno 21 mjesec, a Grad ovim projektom učenike nastoji izravno pripremiti za karijerne izazove tehnološki naprednog modernog društva.
Više od polovice financijskih sredstava projekta utrošeno je na financiranje nabave opreme za opremanje STEM učionica u navedenih pet osnovnih škola. Nabavom opreme i uspostavom STEM učionica omogućio se učiteljima i učenicima pristup STEM sadržajima i napredak u razvoju znanja i kompetencija u STEM područjima. Opremanje škola uključivalo je nabavu najmodernije informatičke, robotičke, audiovizualne i didaktičke opreme i namještaja. Također, u sklopu projekta u tri škole nabavljena je i asistivna oprema koja je namijenjena za Afterschool program – program rada s djecom s posebnim potrebama (problemima u ponašanju, učenju, komunikaciji i govoru). Kroz spomenuti program, za vrijeme trajanja projekta za rad s učenicima financirani su logoped, psiholog i pedagog. Drugi dio sredstava utrošen je na brojne aktivnosti, edukacije, radionice i terenske nastave, natjecanja, STEM sajmove namijenjene za više od 600 učenika i 100 učitelja i drugih odgojno-obrazovnih djelatnika.