Korona ipak nije značajno poremetila kupovne navike Hrvata

Prema istraživanju Državnog zavoda za statistiku, internetska kupovina ostala je na lanjskoj razini
internetska trgovina

Iako se očekivalo da bi rad od kuće i pandemija koronavirusa mogli donijeti porast trgovine putem interneta, podaci Državnog zavoda za statistiku to ne pokazuju. Štoviše, ta je trgovina na razini lanjske, odnosno 46 posto internetskih korisnika kupovalo je robu i usluge putem interneta, za razliku od 2019. kada je to činilo 45 posto.

Pritom se uobičajeno najviše kupovalo odjeću, obuću, nakit i torbe, (58 posto), a slijede telekomunikacijske usluge, računala, tableti i slično. Ni dostava hrane putem interneta nije se bitnije mijenjala, u odnosu na lani i to je radilo 17 posto korisnika interneta.

Najviše korisnika, 64 posto, na internetu je kupovalo ove godine jednom do pet puta, dok ih je najveći broj ili 75 posto pritom potrošilo 2.000 kuna.

DZS je ove godine, kako navode, prvi puta istražio i novu pojavu tj. Internet of Things (IoT) ili koliko se korisnici interneta služe inteligentnim internetskim uređajima koje su podijelili na kućanske aparate, sigurnosne i uređaje za upravljanjem energijom te virtualne asistente. Rezultati su pokazali da se 20 posto korisnika služi nekim od tih uređaja, a najčešće su to virtualni asistenti (primjerice Siri i slični), koje koristi 11 posto korisnika IoT-a, slijede IoT kućanski aparati koje koristi šest posto te sigurnosni uređaji s pet posto i energetski IoT s četiri posto korisnika.

Aktualno
Hrvatska