Internetske trgovine bilježe pojačanu potražnju. Evo što su Hrvati najviše kupovali prošle godine
Godina je, kako ističu, bila iznimna u svakom aspektu online kupovine – interes potrošača za kupnju putem interneta se pojačao i taj je oblik kupnje uvelike zamijenio tradicionalnu. Tijekom 2021. u Hrvatskoj je putem interneta kupovalo 59 posto potrošača od 16 do 74 godine. Rast potražnje za proizvodima u online trgovinama ne jenjava i može se primijetiti veliki porast u gotovo svim segmentima proizvoda.
Tako je primjerice potražnja za pametnim satovima i mjeračima u odnosu na prošlu godinu porasla za 98 posto. Istraživanje Shopper’s Mind 2021 koje je Jeftinije.hr proveo s partnerima – agencijama Valicon i iProm, pokazalo je da je prosječna vrijednost online košarice kod hrvatskih kupaca 268 kuna.
Analiza je pokazala da su najpopularnije kategorije proizvoda mobiteli i pametni telefoni. Slijede pametni satovi i mjerači, LCD/LED televizori i ljetne automobilske gume.
U top 10 najpopularnijih kategorija su još dječje tenisice, hladnjaci sa zamrzivačem, zimske gume, klima uređaji, perilice rublja i prijenosna računala. Najtraženiji proizvod – robotski usisavač Proizvod kojeg su ove godine hrvatski online kupci najviše tražili je XIAOMI-jev robotski usisavač Vacuum MOP essential.
Među 10 najpopularnijih proizvoda koje su hrvatski potrošači odabirali tijekom 2021. našle su se i Apple bežične slušalice, parni čistač, pametni satovi, pametni telefon, krevet i kuhinjski blok.
Na više razvijenim tržištima dominantni web trgovci su čak imali i pad u prometu u odnosu na prethodnu godinu, ponajviše zbog ogromnog rasta 2019./2020.