U Hrvatskoj novi val otvaranja supermarketa
Iako su najavljena dodatna poskupljenja, trgovački lanci na našem tržištu i dalje neumorno otvaraju nove supermarkete i trgovine.
Tijekom studenoga i prosinca prošle godine Konzum, Lidl, Kaufland, Plodine i Pevex samo su u Zagrebu i u zagrebačkom prstenu otvorili desetak novih hipermarketa, supermarketa i samoposluga, a kada se pribroje trgovine koje su Studenac, Stanić, Tommy i drugi maloprodajni lanci u istome razdoblju otvorili u drugim dijelovima države, dolazi se do dvadesetak novootvorenih lokacija za kupovinu robe široke potrošnje, piše Jutarnji list.
– U prirodi je trgovine da se nastoji proširiti, a mi smo najavljivali da će vodeći maloprodajni trgovački lanci nakon velikih gradova – Zagreba, Splita, Rijeke i Osijeka – krenuti u širenje na manja gradska središta. To se sada i događa- komentira Vedrana Likan, direktorica konzultantske tvrtke Colliers ,u prilog čijih riječi idu podaci da su novi supermarketi u posljednjih pedesetak dana otvoreni, među ostalim, u Vrbovcu, Križevcima, Svetoj Nedjelji, Donjoj Stubici, Popovači, Vrbovskom, Rakovici, Čabru i na Šolti, piše N1.
Posebno skreće pozornost na tendenciju otvaranja novih trgovina u manjim turističkim središtima zbog očekivanog daljnjeg rasta dolaska turista i njihove potrošnje.
Širenje mreže supermarketa i manjih trgovina poklapa se s oporavkom trgovine u prošloj godini u odnosu na 2020., koju su obilježili najžešći val korone i višemjesečno zatvaranje gospodarstva. Prema podacima DZS-a, promet u trgovini na malo u prvih 11 mjeseci 2021. bio je 15 posto veći u odnosu na isto razdoblje lani, u kojoj se ukupni prihod trgovaca kretao oko 260 milijardi kuna.
Kada je u pitanju tajming otvaranja novih supermarketa, prosinac je iz niza razloga idealan za to. Dok se trgovački centri uglavnom otvaraju u proljeće i ranu jesen, kraj godine rezerviran je za nove supermarkete. Na pitanje hoće li se i trgovački centri poput maloprodajnih lanaca nakon velikih gradova upustiti u ekspanziju u manjim gradovima, Likan odgovara potvrdno uz napomenu da je dio centara trenutno više zaokupljen preslagivanjem svoje ponude nego planovima širenja.